Megtörtént a régen várt...
Szombaton meglátogathattuk azt a hidat, aminek már nagyon régóta meg kellett volna épülnie.
Eddig leginkább az előre látás , - hogy mit okozhat egy városon átengeni egy fél kontinens teher- és személyforgalmát - hiányzott. Sok sok és végeláthatatlannak tűnő év múltával juthattunk el idáig.
Mennyi sorban állás, mennyi kátyúsra foszlatott út és mennyi szerencsétlenség történt a száguldó és törtető átvonulók nyomán.
Na ez kicsit sem fog hiányozni. Amióta a keleti szomszédaink bejutottak a "menyországba" óriásit fejlődtek a közlekedési lehetőségeik. Anno a föstöt okádó lyukakkal sűrűn átrágott csotrogányaikkal indultak a világ hódításra.
Azóta a legújabb és csak további legekben kifejezhető verdákra nyargaltak át, na de a kultúrájuk kicsit sem követte a meggazdagodásukat. Hogy csak a temesvári rendszámú Ferráris Lildl vásárlókat említsem....
A kamionjaik és sofőrjeik, meg egyenesen döbbenetesen használták a lehetőségeiket. Sokan bele is pusztultak ebbe a stílusba.
A mai napon is sikerült még búcsúzóul valakit bepaszírozni a kamionosoknak a Kossuth sugárúti világbajnok körforgalomba. Annak az autósnak emlékezetessé tették az utolsó napot is.
Szóval szombaton felengedték a gyalogos helyieket is arra a hídra, ami végre kitakaríthatja a várost.
Az idő is pont olyan volt, mint ami egy ilyen alkalomhoz illik.
Derült, kék ég, némi bárányfelhő pöttyözéssel.
Tökéletes!
A program:
Az újságírókat szállító rettenetesen sárga helikopter beindításának és felszállításának megtekintése.
Séta a hídon.
Fotózás a Tisza Folyó táblánál.
Híd fotózgatás.
Irány a híd alá és belebújás a testibe. Ott rövid bejárás, majd vissza.
Vissza az autóba és haza.
És hozzá a képek:
És végezetül egy kis technikai információ:
A 2010 júniusában hivatalosan is Móra Ferenc híd névre keresztelt szerkezet ún. „extradosed”, vagyis függesztett-feszített híd, mely átmenetet képez a gerendahíd és a ferdekábeles híd technológiája között. Ez egy látszólag egyszerű gerenda-híd, melyet több innovációs ötlettel tettek korszerűvé, egyedivé. Ezek közül a legfontosabb, hogy a szerkezet vonalából kiemelték a feszítő kábeleket - ez esetben két 22 méteres pilon segítségével - melyek így hatékonyan segítik a karcsú híd teherbírását. További újítás a híd keresztmetszete. Az alsó és felső vasbeton lemezek között a terhelést trapéz gerinclemezek viselik. Ezzel a megoldással a szerkezet önsúlya jelentősen csökkent, miközben a hasznos teherbírás nem változott. A fentiek kedvezően befolyásolták a híd esztétikai megjelenését, amit tovább fokoz az éjszakai díszvilágítás.
Németországban alkalmaztak már hasonló szerkezetet, de ilyen típusú - szerényebb méretekkel – extradosed szerkezetű, trapéz-övlemezes megoldást eddig csak Japánban építettek.
Tervezése 2006-ban, építése 2008-ban kezdődött.
Hossza mintegy 660 méter
Szélessége: mintegy 30 m
Pilonmagassága: 22 m
Felhasznált beton mennyisége: 11 311 m3
Felhasznált acél mennyisége: 3 455 t
Használjuk egészséggel!
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése